Få hjælp med
Oticon RemoteCare

Oticon RemoteCare giver dig mulighed for at holde en virtuel konsultation med udvalgte brugere, hvor du kan justere deres høreapparater online.

På denne side kan du få hjælp til at vurdere brugernes egnethed og forberede en session, se fejlfindingstips og læse ofte stillede spørgsmål.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Kandidattjekliste

    Vurder undersøgelsen

    Gå til sektion

  • Konfigurer brugeren (personligt)

    Opsæt din høreklinik

    Gå til sektion

  • Læs de bedste praksisser

    Kør en Oticon RemoteCare fjernkonsultation

    Gå til sektion

  • Under konsultationen

    Hvis en konsultation slutter

    Gå til sektion

Find brugsanvisning og kandidatscoringskort. 
Gå til downloadcenter

 

Nyttige links til brugeren - Hjælp brugeren med at komme godt i gang

Instruktioner til brug af appen Oticon Companion med iPhone, iPad og Android
Brugerens forberedelsestjekliste
Supportside for høreapparatbrugere

 

Oticon RemoteCare er til udvalgte brugere, så det er vigtigt at evaluere hver persons egnethed, før du beslutter dig for at tilbyde dem en aftale via appen.

  • > Kandidattjekliste

    Dette er en tjekliste med kriterier, som brugeren skal opfylde for at kunne bruge Oticon RemoteCare.

     

    Brugeren skal:

     

    1. Være mindst 18 år gammel

    2. Have en aktiv e-mailadresse

    3. Have kompatible høreapparater. Se kompatible høreapparater

    4. Have adgang til en stabil internetforbindelse, der er egnet til både lyd og video-streaming, med en anbefalet minimumhastighed på 1/1 Mbit/s

    5. Have en kompatibel mobilenhed. Se kompatible enheder

    6. Brugeren skal kunne:

    Bruge apps på en iPhone, modtage/sende e-mails og vide, hvordan man opretter forbindelse til wi-fi.

  • > Vurder undersøgelsen

    Du vurderer hver brugers egnethed ved hjælp af Oticon RemoteCares kandidattjekliste.

    Download Oticon RemoteCares kandidattjekliste

  • > Konfigurer brugeren (personligt)

    Det er vigtigt at sikre, at du får hver bruger oprettet og klar, mens de er sammen med dig i din høreklinik.

    Vi anbefaler følgende trin for at sikre, at brugeren er konfigureret til brug af Oticon RemoteCare:

     

    Materialer til brugeren

    Udskriv, og giv følgende materiale til brugeren:

     

    Appen Oticon Companion - brugervejledning iPhone, iPad og Android

    Brugerens tjekliste for forberedelse

      

      

    Desuden skal du introducere brugeren for Oticon RemoteCares supportwebsite til høreapparatbrugere

     

    App-download og konfiguration

    Hjælp brugeren med at downloade Oticon Companion-appen på sin mobilenhed. Hjælp brugeren med at oprette en Oticon-konto (hvis han/hun ikke allerede har én) og at parre høreapparaterne med brugerens mobilenhed.

     

     

     Sørg for at:

    • Notere brugerens e-mailadresse (husk at kontrollere, at e-mailadressen er den samme, som brugeren anvender til at logge ind på appen)

    • Udføre en hurtig Oticon RemoteCare-konsultation og vise dem, hvordan man bruger appen Oticon Companion 

    • Booke en tid til den første Oticon RemoteCare-konsultation

  • > Konfigurér din høreklinik

    Tekniske krav

    • PC-kamera eller eksternt kamera (webcam)

    • Mikrofon og højttalere eller hovedtelefon

    • Internet med en anbefalet minimumshastighed på 1/1 Mbit/s

    • Internet Explorer 11 (nødvendig for at tilmelde dig)

    • E-mailkonto

     

    Bliv klar til at bruge Oticon RemoteCare

    1. Opret en Oticon RemoteCare-konto: Åbn e-mailen med invitationen til Oticon RemoteCare, der blev sendt af den lokale repræsentant, og følg vejledningen

    2. Start Oticon RemoteCare i Oticon Genie 2

     

    Vær forberedt

    Sørg for at følgende krav er opfyldt, før du bruger Oticon RemoteCare:

    • Konfigurér videoen, så der er så få visuelle distraktioner for brugeren som muligt (hvis det kan lade sig gøre, så undgå vinduer og områder med meget trafik)

    • Vælg et stille sted med så få hørbare distraktioner som muligt

    • Sørg for, at alle tekniske krav er opfyldt

  • > Trin 1: Læs de bedste praksisser

    Før konsultationen

    • Sørg for, at computerens kamera, mikrofon og højttalere virker

    • Placer dig selv tæt på mikrofonen for at opnå den bedste lydkvalitet (brug af hovedtelefon anbefales)

    • Placer dig selv foran kameraet, så brugeren tydeligt kan se dit ansigt og dine læber

     

    I starten af konsultationen

    • Sørg for, at brugeren tydeligt kan se og høre dig

    • Sørg for, at brugeren har gennemgået Brugerens tjekliste for forberedelse

    • Sørg for, at brugeren har sat nye/helt opladede batterier i høreapparaterne

    (Brugere med genopladelige høreapparater: Sørg for at have en oplader i nærheden)

    • Forvis dig om, at brugeren har opladet mobilenheden helt, eller at den er forbundet til en strømkilde

     

    Under konsultationen

    • Undgå at rode med papirer under konsultationen, da dette kan påvirke lydkvaliteten negativt

    • Tal klart og tydeligt og tjek regelmæssigt med brugeren, at der ikke er problemer med forbindelsen eller lyden

    • Evaluér den generelle oplevelse med deres høreapparater

    • Brug din kliniske vurdering til at bestemme, om brugeren skal komme ind på klinikken for at få problemerne løst (f.eks. hvis der er behov for otoskopi)

     

    Når konsultationen er ved at være færdig

    • Informer brugeren om, at det er dig, der skal afslutte konsultationen for at sikre, at alle nødvendige opdateringer er blevet foretaget og gemt korrekt.

    • Lige før du afslutter konsultationen: Advar brugeren om, at videoopkaldet vil slutte og fortæl ham/hende, at når konsultationen er forbi, så kan han/hun blot lukke mobilappen og bruge høreapparaterne som sædvanligt.

     

  • > Trin 2: Kør en Oticon RemoteCare fjernkonsultation

    Der henvises til afsnittet RemoteCare i brugervejledning til Oticon Genie 2 for alle trin omkring opstart af Oticon RemoteCare, login, gennemførelse af en fjernkonsultation, udførelse af en tilpasning, upload af nye indstillinger til brugerens høreapparater og afslutning af konsultationen.

     

    Download brugervejledning til Oticon Genie 2

  • > Jeg kan ikke se mig selv i Oticon Genie 2 (brugeren kan heller ikke se mig)

    • Se efter, at du ikke har deaktiveret kameraet i RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at kameraet ikke er tildækket

     

    • Se efter, om dit foretrukne kamera er det eneste, der er forbundet med din computer. Hvis nødvendigt afbrydes alle eksterne kameraer, som du ikke ønsker at bruge til RemoteCare-konsultationen. Start så Oticon Genie 2 igen

     

    • Opdater videoen ved at trykke på videoopdateringsknappen i øverste højre hjørne af RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at der ikke kører andre programmer, som bruger video (f.eks. Skype). Hvis der er, skal du lukke dem og starte Oticon Genie 2 igen

  • > Min egen videokvalitet er meget dårlig

    Dette har med dit webcams kvalitet at gøre. Du bør måske overveje at opgradere dit webcam.

  • > Brugerens videokvalitet er meget dårlig

    Enten har brugeren en upload-båndbredde, der er lavere end det anbefalede minimum på 1/1 Mbit/s, eller også har du en download-båndbredde, der er lavere end det anbefalede minimum på 1/1 Mbit/s.

     

    Hvis videokvaliteten er meget dårlig, skal du bede brugeren om at deaktivere video. Deaktiver derefter din egen video, og fortsæt mødet ved hjælp af lyd og tekst-chat.

  • > Jeg kan kun se mig selv i Oticon Genie 2, der er ingen video-/lydstreaming fra brugeren

    • Opdater videoen ved at trykke på videoopdateringsknappen i øverste højre hjørne af RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at brugeren ikke har deaktiveret videofunktionen i Oticon Companion-appen

     

    • Sørg for, at brugeren har tilladt Oticon Companion-appen at bruge kameraet og mikrofonen:

     

    - iPhone® og iPad®: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > Companion
    - Android-enheder: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > Apps > Companion > Tilladelser

     

    • Sørg for, at brugeren ikke har aktiveret en batterisparefunktion på sin enhed

     

    Bemærk: Ændring af indstillinger under en konsultation vil genstarte Oticon Companion-appen.

  • > Jeg kan ikke høre brugeren/der er ingen lyd fra brugeren

    • Se efter, at din højttalers lydstyrke og computerens lyd ikke er slået fra eller er lav

     

    • Kontrollér, om brugeren har tilladt Oticon Companion-appen at bruge kameraet og mikrofonen:

     

    - iPhone og iPad: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > Companion

    - Android-enheder: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > Apps > Companion > Tilladelser

     

    Bemærk: Ændring af indstillinger under en konsultation vil genstarte Oticon Companion-appen.

  • > Oticon Genie 2 kan ikke oprette forbindelse til brugerens høreapparater (kommunikationsfejl)

    • Sørg for, at brugeren har fulgt retningslinjerne for forberedelser til besøget (Bluetooth tændt, høreapparater parret med mobilenheden, fuldt opladt batteri osv.)

     

    • Gå til skærmen 'FAMILIE' eller 'VALG' og tilslut høreapparatet(erne). Når forbindelsen er oprettet, skal du fortsætte til 'TILPASNING'.

     

    • Hvis problemet vedvarer, bliver både du og brugeren nødt til at starte konsultationen igen:

    - Bruger: Sluk for mobilenheden, start den igen, og åbn så Oticon Companion-appen. Begynd konsultationen igen.

    - Hørespecialist: Luk Oticon Genie 2 og genstart appen. Start så konsultationen igen.

  • > Oticon Genie 2 spørger, om jeg vil bruge indstillingerne fra høreapparaterne eller fra Oticon Genie 2, men begge indstillinger burde være ens

    Hvis indstillingerne blev uploadet korrekt til høreapparaterne, men noget gik galt i Oticon Genie 2, vil de ændrede indstillinger blive gemt i høreapparaterne, men ikke i Oticon Genie 2. Dette vil udløse en pop op-meddelelse i dine efterfølgende konsultationer, som informerer dig om, at indstillingerne ikke matcher.

     

    Du bør altid vælge indstillingerne for høreapparaterne i denne pop-op, medmindre du er sikker på, at du har foretaget ændringer i Oticon Genie 2, der er gemt dér, men som endnu ikke er blevet uploadet til høreapparaterne.

  • > Konsultationen ophørte pludseligt uden en fælles aftale med brugeren

    Prøv at oprette forbindelse til konsultationen igen. Hvis brugeren afbrød, og du regner med, at han/hun vil prøve at mødes igen, skal du vente på ham/hende.

    Hvis du ikke kan genoprette forbindelsen, skal du kontakte brugeren og lave en ny aftale.

    Under alle omstændigheder er høreapparaterne OK og kan bruges. Indstillingerne fra sidste upload (eller den indledende tilpasning, hvis du ikke har uploadet nogen indstillinger) er i høreapparaterne.

  • > Høreapparaterne synes ikke at fungere normalt efter afsluttet konsultation

    Bed brugeren om at:

     

    • Se efter, om Bluetooth er aktiveret på hans/hendes mobilenhed

     

    • Sørge for, at høreapparaterne har nye eller helt opladede batterier

     

    • Sørge for, at høreapparaterne er parret med brugerens mobilenhed

     

    • Genstarte Oticon RemoteCare-appen, og gå til ”Tilslut høreapparaterne”

     

    • Følge anvisningerne i appen, hvis gendannelsesfunktionen starter

     

    Hvis høreapparaterne stadig ikke virker, som de bør, og brugeren ikke længere kan bruge dem, så gælder standardgarantien og returneringspolitikken for høreapparater.

Oticon RemoteCare administrationsportal

Gå til portal