Før konsultationen
• Sørg for, at computerens kamera, mikrofon og højttalere virker
• Placer dig selv tæt på mikrofonen for at opnå den bedste lydkvalitet (brug af hovedtelefon anbefales)
• Placer dig selv foran kameraet, så brugeren tydeligt kan se dit ansigt og dine læber
I starten af konsultationen
• Sørg for, at brugeren tydeligt kan se og høre dig
• Sørg for, at brugeren har gennemgået Brugerens tjekliste for forberedelse
• Sørg for, at brugeren har sat nye/helt opladede batterier i høreapparaterne
(Brugere med genopladelige høreapparater: Sørg for at have en oplader i nærheden)
• Forvis dig om, at brugeren har opladet mobilenheden helt, eller at den er forbundet til en strømkilde
Under konsultationen
• Undgå at rode med papirer under konsultationen, da dette kan påvirke lydkvaliteten negativt
• Tal klart og tydeligt og tjek regelmæssigt med brugeren, at der ikke er problemer med forbindelsen eller lyden
• Evaluér den generelle oplevelse med deres høreapparater
• Brug din kliniske vurdering til at bestemme, om brugeren skal komme ind på klinikken for at få problemerne løst (f.eks. hvis der er behov for otoskopi)
Når konsultationen er ved at være færdig
• Informer brugeren om, at det er dig, der skal afslutte konsultationen for at sikre, at alle nødvendige opdateringer er blevet foretaget og gemt korrekt.
• Lige før du afslutter konsultationen: Advar brugeren om, at videoopkaldet vil slutte og fortæl ham/hende, at når konsultationen er forbi, så kan han/hun blot lukke mobilappen og bruge høreapparaterne som sædvanligt.